MARUKU KACANG DHAL

Maruku Kacang Dhal Berat 450g = RM11
Maruku Kacang Dhal Berat 450g

Murukku (Tamil: முறுக்கு) adalah makanan ringan yang dipercayai berasal dari India Selatan. Ia dibuat daripada adunan beras dan tepung urad dal. Murukku bermakna dipintal dalam bahasa Tamil . Bandar Manapparai di Tamil Nadu, India dikenali ramai kerana murukku. Pada asalnya, Murukku dibuat dalam pelbagai jenis seperti merawat tradisional untuk perayaan seperti Deepavali dan Krishna Janmashtami. Murukku juga dikenali dengan pelbagai nama iaitu sebagai chakali; Kannada: ಚಕ್ಲಿ chakli; Gujarati: ચકરી Chakri; Marathi: चकली; Telugu: మురుకులు murukulu, చక్రాలు chakralu, atau జంతికలు jantikalu, Konkani: Chakri atau Chakkuli. Nama Melayu adalah Akar kelapa

Pada masa kini, maruku bukan setakat sesuai dihidangkan ketika perayaan-perayaan, hari-hari kebesaran malah ianya sangat sesuai untuk diambil sebagai snek ringan yang berkhasiat setiap hari dalam apa jua keadaan.
Kami menawarkan Maruku Kacang Dhal untuk  Setiap lapisan umur tidak kira bangsa apa pun sangat sesuai mengambilnya sebagai snek ringan harian.

  • Sambil menonton TV
  • Ketika mengadakan majlis hari jadi atau apa sahaja majlis keraian
  • Sambil-sambil berehat dan bersantai
  • Dibawa kektika berkelah
  • Snek untuk satu perjalanan yang jauh samada dalam bas, keretapi mahupun kereta
  • Dan apa pun keadaannya

Apa tunggu lagi. Hubungi 017-3856122 untuk info lanjut atau membuat untuk tempahan.

Marukku Berat 450g = RM10
Marukku Berat 450g

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*